Социологическо проучване на агенция Алфа Рисърч показва значително нарастване на доверието към качеството на питейната вода и използването на дигиталните услуги на "Софийска вода", част от Веолия
Потребителите дават изключително висока оценка за ВиК услугите в София, показва социологическо проучване на агенция Алфа Рисърч. През 2022 г. има ръст от два процента на доволните потребители от услугите на "Софийска вода", част от Веолия, като за съпоставка през 2021 г. техният дял е бил 90%, а през 2019 г. - 87 %.
"Наблюдаваме трайна тенденция за увеличаване на дела на клиентите, които са много доволни от услугите на "Софийска вода", част от Веолия. Това е най-важната и реална оценка за нашата работа и показва, че хората виждат и ценят постоянните ни усилия да подобряваме обслужването и качеството на услугите ни. 92 % доволни клиенти са и категорична мотивация да продължаваме да правим нещата все по-добре, все по-качествено, модерно и професионално", коментира Васил Тренев, изпълнителен директор на Софийска вода, част от Веолия.
Компанията се нарежда на първо място по обща удовлетвореност на клиентите сред останалите доставчици на комунални услуги в столицата, което го прави и водещо в ютилити сектора в страната.
Трите най-важни показателя за клиентите остават качество на водата, цената на услугите и строително-ремонтните дейности. В трите направления потребителите дават по-високи оценки в сравнение с минали периоди.
Най-сериозен ръст има в отношението и доверието към питейната водата. 85% от интервюираните дават положителна оценка за качеството на питейната вода през 2022, което е с 5% повече от 2021 г. Все по-голям става и броят на столичани, които избират да пият чешмяна вода. Ежедневно я консумират 57% от потребителите, а за още 25 % тя е редовен избор. Питейната вода в София е подходяща за всекидневна употреба дори и за бебета. В допълнение 96% от запитаните потвърждават, че не са имали проблем с качеството на водата в дома си.
80% от участниците в проучването отбелязват, че през последната година не са имали проблеми с водоснабдяването. А това е с 16% нагоре спрямо миналата година, което показва устойчивост и надеждност на услугите. 84% от клиентите също не срещат проблеми и с канализационните услуги.
Все повече клиенти избират да подават и самоотчети. Тенденцията се повиши рязко по време на Ковид пандемията през изминалите две години. През 2022 г. 31% от респондентите избират да подават сами данните от водомерите си всеки месец. Процентът на избралите дистанционно отчитане също нараства с 3%, а цялостната удовлетвореност от отчитането на водомерите е 93%. Това се дължи и на новите възможности за самоотчет, които "Софийска вода", част от Веолия, осигури чрез сайта и мобилното си приложение. Все повече потребители залагат на дигиталните услуги, предоставяни от "Софийска вода", част от Веолия. Например 48% от запитаните използват електронна фактура, което е с 16% повече от предходната 2021 г. Все по-високо клиентите оценяват качеството на обслужването и одобряват комуникацията с тях.
Въпреки икономическата криза и инфлацията през последната година, респондентите поставят нивото на комплексната цена за ВиК услуги в границите от ниско до нормално.
Социологическото проучване е представително. То е проведено през ноември 2022 г. от независимата социологическа агенция Алфа Рисърч сред 1000 столични жители на възраст 18-60+, които лично отговарят за плащането на сметките си за вода в домакинството.
Повече за "Софийска вода":
- Предоставя услугите водоснабдяване, отвеждане и пречистване на отпадъчните води на територията на столичната община с население 1,4 милиона души
- Първото публично-частно партньорство и най-големият инвеститор във водния сектор на страната
- 9 ноември 2010 г. "Софийска вода" АД става част от "Веолия", която придобива мажоритарния дял от 77,11% в дружеството