СПЕШНО ПОДПОМАГАНЕ, СОЦИАЛНИ ТАРИФИ И ПОСРЕДНИЧЕСТВО
През последните десет години достъпът до вода в Гуаякил се е увеличил с 60% и вече е близо до нивата в най-напредналите страни. Програмата за развитие включва комбинация от социални тарифи за непривилегированите квартали и мерки за намаляване и отписване на дългове в партньорство със създателите на обществени политики и местните граждански организации. Инициативите включват система за посредничество при клиентски жалби и справедливи решения за плащане, пригодени към нуждите на семействата.
МРЕЖА, УПРАВЛЯВАНА ОТ 700 МЕСТНИ ДОБРОВОЛЦИ
Съвместно с мрежа от над хиляда лидери от общността Веолия оказва помощ на хората от най-бедните квартали в града. Четири мобилни екипа обикалят града, за да се срещат с местните жители и да създават по-тесни връзки между населението и ВиК компанията. Всяка година се изпълняват програми за повишаване на осведомеността относно ефективното потребление на вода, разходите за ВиК услуги и необходимостта от опазване на ресурсите.
Рамон Ребуелта
директор, зона Латинска Америка, Веолия
“Все повече семейства в Гуаякил се свързват към ВиК системата. Стремим се непрекъснато да подобряваме качеството на живот в общността”
Основни цифри
- 2.3 милиона души покритие на водопроводната мрежа
- 97% жители с достъп до питейна вода; 86% жители с отвеждане на отпадъчните води
- 1 милион м3 произведена питейна вода на ден
Ползи за клиентите
- реален достъп до вода
- висококачествени услуги за всички жители
- социални иновации
Решения
- връзки с клиентите: многоканално управление, управление на сметки, измерване
- човешки ресурси: управление на персонала, непрекъснато обучение
- повишаване на осведомеността: програма за подобряване на достъпа до вода, социални тарифи, подпомагане; диалог със заинтересованите страни, кампания за по-ефективно използване на вода