КЛЮЧОВ ДОГОВОР ЗА ВЕОЛИЯ
Около 250 милиона м3 вода годишно достига по тръби с дължина 8 800 км до над 4.4 млн. души в 149 общини в района около Париж. Да се предоставя услугата не е лесно, тъй като за пречистването на наличните речни водни ресурси се изискват сложни технологии.
НАЙ-ВИСОКИ ТЕХНИЧЕСКИ, СОЦИАЛНИ И ЕКОЛОГИЧНИ СТАНДАРТИ
При предоставянето на услугата се използва контролният център (СервО)ServO, чрез който се оптимизира производството, поддръжката на мрежата, аварийните ремонти, управлението на клиентски услуги и управлението на риска.
Вложените значителните усилия за намаляване на енергопотреблението, управление на емисиите и отпадъците и изпълнение на амбициозна програма за залесяване доведоха до въглеродно неутрална услуга – първото такова постижение на ВиК компания.
Проследимостта на водата се базира на модела, използван в хранително-вкусовата промишленост и гарантира на клиентите непрекъснат контрол на качеството на водата.
Технологията за отчитане от трето поколение Телео(Téléo) ще бъде изцяло внедрена през 2015 г. и вече осигурява точен мониторинг на потреблението за половината от хората, които ползват услугата, както и позволява лесно откриване на течове.
Връзките с клиентите също се подобриха чрез услуги, адаптирани към различните типове клиенти и преки консултации с обществеността.
ВОДА ЗА ВСИЧКИ: СОЦИАЛНА ИНИЦИАТИВА ЗА ПО-ДОБЪР ДОСТЪП ДО ВОДА
Веолия предложи на СЕДИФ (SEDIF) цялостна достъпна програма за всички местни жители, включително за хора, които не са заявили услугата. Целта на инициативата е да се предоставя спешна подкрепа за плащане на сметките и таксите за ВиК услуги, както и помощ при справяне с трудни ситуации – например във връзка с незаконни обитатели, проекти за рехабилитация на жилища, съвместни имоти под нормалния стандарт – и превантивни мерки в партньорство с местни асоциации с цел повишаване на осведомеността на хората относно по-ефективното ползване на вода и управлението на сметки.
Всяка година Веолия използва 1% от приходите си от продажба на вода за инициативи за подкрепа на хора в района, в който работи СЕДИФ(SEDIF). Общата сума за периода на договора ще бъде 25 милиона евро.
Основни цифри
- 560 319 абоната за първата ВиК услуга, получила сертификатната марка за услуги NF Service mark – Център за връзки с клиентите от френската организация по стандартизация AFNOR Certification
- 5 838 семейства получиха спешна подкрепа през 2013 г.
- 1.91 милиона евро бяха използвани за инициативи за подкрепа през 2013 г.
Ползи за клиентите
- висококачествени услуги за всички жители
- социални иновации
Решения
- пречистване на водата: производство, експлоатация и поддръжка
- доставяне на вода: разпределяне, експлоатация и поддръжка
- връзки с клиентите: връзки с клиентите и мултиканално управление, управление на клиентски сметки, измерване
- управление на данни и „интелигентни“ услуги: мониторинг в реално време на инфраструктурата, работни графици, динамично управление на активите, дистанционно отчитане, предупреждения за течове
- управление на човешки ресурси: управление на персонала, професионално обучение
- повишаване на осведомеността: програма за по-добър достъп до вода, социални тарифи, подкрепа, диалог със заинтересованите страни, кампания за по-ефективно ползване на вода
> Вижте какво правим, за да осигурим по-добър достъп до вода